traject

MEER ENERGIE & RUST


Het resultaat is dat je goed voor jezelf zorgt door onder andere tijdig te ontspannen en een goed ochtend- en avondritueel voor jezelf hebt.

Energie & Rust


Wil jij minder stress en meer energie? En moet er NU echt iets gebeuren anders val je om? Je wilt je prettig voelen en in balans? Je wilt energie hebben voor gezelligheid? Je wilt tijd voor jezelf hebben en ook tijd en aandacht voor je dierbaren?

Zet eerst zelf je zuurstofmasker op, voordat je anderen helpt. In het vliegtuig wordt dit altijd gezegd, maar in je eigen leven, met alle rollen die je vervult, vergeet je het vaak. 

Hoeveel rollen vervul jij? Echtgenote, moeder, zus, dochter, vriendin, schoondochter, werkneemster / onderneemster,  mantelzorgster.....En zo kun je nog wel even doorgaan. Regelmatig vergen al die rollen zoveel tijd, dat er te weinig tijd overblijft voor jezelf. Als je dag in dag uit steeds vermoeider wordt en achter jezelf en de feiten aan blijft lopen, dan wordt het lastig je dromen te verwezenlijken. 

Dit programma is voor jou als:
  • Je tot een uur per dag tijd weet vrij te maken.
  • Je bereid bent om kritisch naar jezelf te kijken.

In dit programma leer je jezelf energieker te krijgen en leer je te ontspannen. Je leert jezelf op de eerste plaats te zetten

Herken je dit? 
Je hebt al redelijk veel gelezen en geprobeerd en het lijkt je nog niet te lukken om langdurig meer rust en energie te creëren in jouw leven.
Je vindt eigenlijk dat je dit zelfstandig moet kunnen oplossen, hulp vragen vind je uitdagend.


Als deze situatie nog langer duurt, dan ben je bang dat je omvalt. Je vraagt je echt af wie er nu voor jou zorgt? Het antwoord is heel simpel en duidelijk, dat doet niemand, jij hebt goed voor jezelf te zorgen!

Ik zorg goed voor anderen, wie zorgt er nu voor mij?


Hoe zou het zijn als je jezelf op de eerste plaats zet. Als jij je emoties leert beheren. Als je een goed werkend ochtend- en avondritueel hebt, als je tijd en energie hebt voor het vervullen van al je rollen.

Als jij verlangt naar meer energie en rust, dan is dit hét traject voor jou! 

hoe ga IK TE WERK?


Als je jezelf niet op de eerste plaats zet, dan zakt je stress niet!

Op dit moment ervaar je veel negatieve stress en als je nu geen actie onderneemt, dan ben je bang om om te vallen en in een burn-out of erger een depressie te komen. 

Sta jij ook iedere dag zo moe op? Heb je weinig energie? Zit je takenlijst zodra je wakker wordt meteen in je hoofd? Voel je je gespannen?  

Er komt toch nooit een moment dat je wél voldoende tijd hebt voor ontspanning of beweging, maak een goede planning en zorg voor voldoende structuur in je dag/week/maand en DAN lukt het

Je hebt al vaak geprobeerd tijd te creëren en zeer regelmatig lukt het ook tijdelijk. Alleen nog niet duurzaam. Nu is het klaar en wil je standaard bewegen en standaard kunnen ontspannen. Wij gaan samen kijken wat je nu al doet en hoe je dat doet en we maken er een nieuwe gewoonte van die staat als een huis en altijd uitgevoerd kan worden. Zo komt je energie gaandeweg weer terug.

Als je niet aan de slag gaat met perfectionisme en grenzen stellen dan bereik je je droomleven niet.

Perfectionisme is meestal een overlevingsstrategie die in de kindertijd is ontstaan door een impactvolle situatie. Er is vaak onbedoeld destijds onvoldoende aandacht geweest voor de werkelijke behoefte. Als gevolg daarvan heb je een overlevingsstrategie ontwikkeld, je gaat ontzettend hard je best doen om foutloos te zijn en zo bijvoorbeeld wél waardering te krijgen, of níet bekritiseerd te worden. Dat wat in het begin heel helpend was, kan je op den duur tegenzitten. Je durft niet voldoende meer op jezelf te vertrouwen.

geloof in jezelf is je grootste kracht

voor wie is dit product?


Deze training is waardevol voor jou als jij je herkent in de volgende beschrijvingen:

  • Je hebt structureel te weinig tijd
  • Je hebt te veel ballen tegelijkertijd in de lucht te houden. 
  • Je slaapt 's nachts slecht en piekert veel 
  • Je voelt je niet begrepen door je omgeving 
  • je vindt eigenlijk dat je alles zelf moet kunnen en hulp vragen dat vind je lastig.
  • Je weet niet hoe je alles ingepland krijgt.  
  • Je energie lekt weg en je lontje wordt steeds korter. 

wat zeggen anderen over dit traject?


profile-pic

Het coachtraject heeft me geholpen om met de uitdagingen in mijn werk om te gaan. Ik heb veel geleerd van de coaching bij Jessie:
- Ik ben me bewust van mijn commitment en hoge verantwoordelijkheidsgevoel en weet een betere werk/privébalans te handhaven.
- Ik geef qua timemanagement en prioriteiten stellen eerder bij mijn leidinggevende aan dat ik het te druk heb en probeer eerder stappen te nemen om minder overuren te werken.
- Ik kom beter op voor mijn eigen belangen: die van mijn projecten en in de samenwerking met mijn samenwerkingspartners, met name als deze samenwerkingspartners in mijn allergie opereren.
- Ik heb bewust geoefend met handelen volgens de Eisenhower-matrix, en dat zal ik blijven doen. Ik ga door met mijn grenzen duidelijker herkennen en trekken, meer ondersteuning zoeken, minder belangrijke en urgente dingen niet meer doen, meer rekening houden met mijn privé-situatie.
- Ik ken mijn signalen die voor een terugval kunnen zorgen en ik weet dan wat te doen. Ik vond het inspirerend hoe Jessie een goede balans heeft gevonden tussen duidelijk zijn in wat ik kan doen, het bespreken van de successen in mijn leertraject en tegelijkertijd respectvol omgaan met elkaar. Ik neem het geleerde verder mee in mijn huidige en toekomstige werk en blijf toepassen en reflecteren op wat we in het coachtraject hebben besproken.

Ulrike Lerche Policy Advisor International Innovation Cooperation
profile-pic

Hoe heb je het traject ervaren?

Heel prettig, Jessie is heel kalm, rustig en vriendelijk. Ondertussen praten en hardlopen tegelijk, heb ik als zeer prettig ervaren. Verder voelde ik geen druk dat we snel en/of beter moesten.

Wat heb je geleerd van deze coach?

Dat je rustig aan hardlopen kunt opbouwen en dit was belangrijk voor mij omdat ik dacht dat je in 1 x moet kunnen hardlopen (dus aan een stuk kunnen doorrennen).

Wat vindt je sterke punten aan de manier van hardloop coachen?

Het feit dat Jessie naar je toe komt, als een stok achter de deur. En dat je in je eigen buurt kunt hardlopen. Verder ook prettig dat ze coach is en hierdoor vragen stelt waar ik iets mee kan. Jessie heeft meegedacht rondom mijn werksituatie en merkte al snel op dat dat iets was waar ik mee zat. Dat vond ik heel bijzonder. En probeerde me tijdens het rennen daar ook in te begeleiden. Dat was uniek!!

Ines Kuniko Mogami

wat gaan we doen?


Stap

01

We hebben samen een uitgebreide intake, zodat precies duidelijk is wat  je doelen zijn en wat je van mij te verwachten hebt. 

Stap

02

In een aantal gesprekken werk je actief aan meer energie & rust. Iedere keer zet je concrete stappen richting je doelen.

Stap

03

Je droomresultaat op het vlak van zelfzorg is een feit. We evalueren samen en de volgende stap is dat je dat wat je voor jezelf hebt geleerd ook thuis en in je werk gaat toepassen.

inclusief bonus

Wandel op je adem

Wandelen is een zeer effectieve en simpele manier om te ontspannen. Bij dit programma ontvang je als bonus een oefening om meditatief te gaan wandelen. Dit is op alle plekken en op ieder moment van de dag uit te voeren. Zelfs als je van je bureau op weg bent naar een volgende meeting of naar het koffiezetapparaat. Ik raad je echter aan om het buiten te doen.

Twijfel je nog of dit traject wel bij je past?

Twijfel je nog of dit is wat jij nu nodig hebt, of wil je meer weten over de mogelijkheden in jouw specifieke situatie? Ik bied je een gratis coachgesprek aan. Voordat we elkaar via ZOOM ontmoeten, vraag ik je om en aantal vragen te beantwoorden, zodat ik goed voorbereid het gesprek met jou inga. Op deze manier is ons gesprek echt waardevol!

Maak alvast een afspraak en beantwoord de vragen via onderstaande knop.